הפסקת הריון

מהלך הפלה טבעית

הפסקת הריון

הפלה טבעית

הפלה מוגדרת ככזו, כאשר העובר מוצא החוצה מן הגוף בשלב מקדים של ההריון, בדרך כלל עוד לפני השבוע ה-24. בגיל זה העובר עדיין לא יכול להתקיים מחוץ לרחם, וממילא הוצאתו מן הגוף פירושה הפסקת חיותו.

אנחנו מבחינים בין הפלה טבעית, שבה העובר לא מחזיק מעמד והוא לא שורד את השבועות הראשונים של ההריון לבין הפלה יזומה. הפלה טבעית מתרחשת לעיתים בשלב כל כך מוקדם, שהאישה אפילו לא יודעת שהיא הרתה. הפלות טבעיות מתרחשות מסיבות שונות ולא תמיד יודעים מהן. לפעמים העובר לא מתפתח כהלכה, לפעמים הוא סובל ממום והגוף כנראה יודע שעליו פשוט לעצור את התהליך

אי פריון משני וראשוני

אז איך ניתן להימנע ככל האפשר מפגיעה בפוריות?

תהליך הפלה טבעית

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

הפלה טבעית והפלה יזומה

לא משנה אם בוצעה הפלה יזומה או הפלה טבעית, תמיד מדובר בתהליך לא קל שיש לו לא מעט  השלכות, גם במישור הרגשי וגם במישור הפיזי אבל מאוד חשוב לומר ולהרגיע נשים שעוברות את התהליך, הפלה טבעית לא פוגעת ביכולת של הגוף להיכנס להריון נוסף, ההיפך הוא הנכון.  בחלק לא קטן מהמקרים, השלב המוקדם בו התרחשה ההפלה והיותה של האשה עדיין הורמונלית, דווקא מסייע לכניסה להריון נוסף.

אז כפי שהזכרנו קודם, הפלה טבעית היא הפלה המתרחשת באופן טבעי בשלב מאוד מוקדם של ההריון וזה מצב בו הגוף פשוט דוחה את ההריון. האשה חווה דימום ולעיתים היא כלל לא יודעת שהייתה בהריון ובטח שהפילה. הפלה יזומה לעומת זאת פירושה הפלה בה האישה יזמה את הפסקת ההריון מסיבה אישית שלה, והפעולה הזאת דורשת אישור של ועדה מיוחדת. בדרך כלל הסיבות לכך יכולים להיות שניים: או שמתגלה לה כי העובר אינו תקין וכי הילד שיולד יסבול ממומים או ממחלה גנטית, או שהיא מתנגדת להריון הנוכחי.

הליך ביצוע הפלה כאשר לא מדובר בהפלה טבעית

כדי לבצע הפלה יזומה יש לפנות לועדה להפסקת הריון ולהגיש את הבקשה, הם מאשרים זאת על פי קריטריונים מסוימים. ואם הבקשה אושרה, מבצעים את ההפלה רק במקומות מוסמכים על ידי משרד הבריאות. הפלה יזומה מתבצעת על ידי תרופות אם ההריון עדיין בשלבים ראשוניים מאד, ואם בשלב מתקדם יותר תתבצע פעולה כירורגית הנקראת גרידה.

מדובר בהליך קצר בדרך כלל שמבוצע בהרדמה, ובמהלכה מוציא הרופא את כל התוכן מן הרחם ומרוקן אותו משיירים של הריון. אם הגרידה נעשית בשלב מוקדם הוא יכול לשאוב את התוכן באמצעות צינורית קטנה דרך צוואר הרחם ואם העובר כבר גדול יותר הוא יצטרך להשתמש במכשור אחר. אחרי הגרידה מוודא הרופא בעזרת כף מיוחדת שלא נותרו ברחם שאריות מן השליה או שק ההריון.

לאחר הפלה מומלצת מנוחה של כיומיים, בין אם היא הייתה טבעית ובין יזומה.